Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Hier komen alle items die niet direct iets met Matra te maken hebben.
Post Reply
User avatar
GODFRIED
Posts: 8660
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by GODFRIED » Tue May 12, 2020 4:37 pm

Koop niks online bij de Brico
Brico heeft de slechtste service ooit. Beter gezegd ze hebben geen service. Hun dienst na verkoop is waardeloos. Ze laten je gewoon stikken. Het enige wat je krijgt na het klachtenformulier ingevuld te hebben is een automatische mail dat ze er mee bezig zijn.
Dit mag iedereen weten.
Voor je online iets koop bij de Brico moet je dit gelezen hebben. Ik koop er niks meer!!!! Ze hebben mij gezien als klant. Ze zijn het niet waard. Het zijn bedriegers.
Hier mijn verhaal.
Op 05/04/2020 heb ik 4 pakjes schrootje en wat lijstjes besteld. Voor € 208,93.
Levertijd 2 dagen maar door corona 5 dagen stond op hun site. Na 10 dagen de eerste levering. Geen 4 pakjes schrootjes maar 3, ook geen lijstjes. Na een telefoontje met hun service dienst. De levering van het vierde pakje schrootjes en de lijstjes zullen binnenkort wel volgen. De volgende dag, een nieuwe levering. De lijstjes, geen vierde pakje schrootjes. Weer contact genomen met de service dienst. We zullen het doorgeven maar aan wie??? Ondertussen een maand en meerdere mails en telefoons verder en nog steeds geen vierde pakje schrootjes en ook geen enkele reactie van hun!! Tijdens mijn laatste telefoontje werd ik verbonden met een callcentrum. De service dienst van de Brico heeft het te druk, wij hebben het overgenomen. Geweldig hé. We zullen het doorgeven!!

Ook hun eigen service dienst kan je niet helpen. Ze kunnen niks zien of doen met je bestelnummer of factuurnummer. Onbegrijpelijk!!
Ondertussen ook in een brico vestiging geweest. Nee, “wij hebben deze schrootjes niet, deze kun je alleen online verkrijgen”.
Het gaat om Dumaplast schroten ' Dumaclip PVC wit.
In Nederland zijn ze ook te koop in de Praxis.
Als de grenzen niet gesloten waren ging ik daar een pakje halen.
Wat een ergernis. :x
Triestige service dat hebben ze!!
PS,De drie pakjes schrootjes een 15 kg samen werd op een pallet geleverd!!!!!! :o

https://nl-be.trustpilot.com/review/www.brico.be
https://www.test-aankoop.be/klagen/bedr ... /100000282
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
matrafan
Posts: 1772
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by matrafan » Tue May 12, 2020 9:40 pm

Die Dumaplast schroten heb ik vorig jaar ook gebruikt voor mijn badkamer/Wc.

Zeer fijn spul om mee te werken en degelijk materiaal (ook niet het goedkoopste).

Ik heb ze destijds online besteld bij CEVO BOUWMARKT in Westerlo.

Perfect op tijd en alles tesamen geleverd, een heel andere service als bij Brico als ik uw ervaring lees. :evil: :evil:
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979 (under construction)
Kia Stonic bj.: 2018
Camper Peugeot Pilote bj. 1991

User avatar
GODFRIED
Posts: 8660
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by GODFRIED » Wed May 13, 2020 7:21 am

Ik verwacht niks extra's, alleen waarvoor ik betaald heb. Het geld gaat wel onmiddellijk van je rekening.Triestig hé.
Ik weet ook niet of ze dit wel ooit rechtzetten. Je krijgt geen enkele officieel reactie van de Brico buiten een automatische mail. :evil:
Dat ik met die drie pakjes schrootjes niks kan doen is wel duidelijk. Ik heb er vier nodig. Ik kan dus niet verder!!! :x
Als je de andere reviews leest van de Brico zie je genoeg. Dit is een zeer klant onvriendelijke onderneming.
Spaar je een hoop ergernis en ellende. Koop er niks meer. :evil: :evil:
Matra Bagheera S - 1977

Murenanimal
Posts: 185
Joined: Fri Jul 03, 2015 3:29 pm
Location: Buurt van Antwerpen

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by Murenanimal » Thu May 21, 2020 10:20 am

Godfried,
Terugsturen een optie? Door Corona je beroepen op langere terugzendregeling aangezien de firma ook meld langere levertijd.
Groetjes en blijf gezond.
Guido
Newbee in Matra-land, samen met mijn eega, blij met onze Murena S.

User avatar
jurgen M
Posts: 1109
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by jurgen M » Thu May 21, 2020 12:37 pm

Voor gereedschap wat ik weinig gebruik durf ik bij lidl al eens iets kopen. 3 jaar garantie en geen discussie , ook als je het na 2 jaar en 11 maand terugstuurd, gewoon geruild voor een nieuw toestel (in deit geval haagschaar)

User avatar
GODFRIED
Posts: 8660
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by GODFRIED » Fri May 22, 2020 7:33 am

Murenanimal wrote:
Thu May 21, 2020 10:20 am
Godfried,
Terugsturen een optie? Door Corona je beroepen op langere terugzendregeling aangezien de firma ook meld langere levertijd.
Groetjes en blijf gezond.
Guido
Dit heb ik ook overwogen en info gevraagd via hun klantendienst. Terugsturen kan alleen via het klachtenformulier. Daar ze hier niet op antwoorden kan dit ook maanden aanslepen eer je het kan terugsturen!!

Jurgen, ook ik heb goede ervaringen met de service van de Aldi en de Lidl. Je wordt daar steeds correct geholpen. Klant is daar koning en zo zou het ook moeten zijn. :D

Gisteren terug een klacht ingediend maar nu via Testaankoop met de vermelding dat ze het mogen doorsturen naar de Brico. Tegen alle verwachtingen in al een antwoord gekregen van de Brico dat ze het gaan onderzoeken. :o :o :o :o
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
GODFRIED
Posts: 8660
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by GODFRIED » Thu Jun 18, 2020 8:22 am

Onbegrijpelijk het blijft maar duren. Veel beloven en niks doen. Wat een triestige firma is de Brico.
Veertien dagen geleden een mail gekregen dat ze het ontbrekend artikel van mijn bestelling zouden terugbetalen. Alhoewel ze weten dat ik mijn bestelling volledig wil annuleren. Ik wil geen kleurverschil hebben in de schrootjes. Weer geen enkele reactie. Ze hopen dat de klant het na een tijdje opgeeft. Wat een service. Mensen koop er niks meer het kan jullie ook overkomen. Ze hebben nul service bij de Brico planit.
Dieven, gangsters zijn het. Zelfs dit kan in België. :x

Ps, ook nog steeds geen geld ontvangen van wat ze willen terugbetalen.
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
GODFRIED
Posts: 8660
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by GODFRIED » Sat Jun 27, 2020 9:02 am

Nooit meer klant bij de Brico. Ik zet daar geen voetstap meer binnen. Ze mogen nog verkopen wat ze willen. Ik betaal nog liever meer met een goede service. Ze laten je daar stikken als er zich een probleem voordoet. Welk probleem maakt niet uit. Ze reageren totaal niet op hun klachtenformulier en telefonisch kunnen ze je ook niet helpen. Waardeloze service. Ze zijn het niet waard dat ze nog klanten hebben. Jullie moeten me niet geloven ' koop maar veel daar en jullie zullen het vroeg of laat wel ervaren".
Wat een zeer triestige handelaar. :evil: :evil: :evil:
Bijna drie maanden hebben ze me voor de gek gehouden. Nu sluit ik dit hoofdstuk af. Weer een slechte ervaring rijker.

Ondertussen hebben ze het geld terug gestort van de ontbrekende goederen. Dus ze laten me zitten met een onvolledige levering die ik niet kan gebruiken of met kleurverschil door ergens anders een pakje schrootjes bij te halen. Ik had thans gevraagd om mijn bestelling volledig te annuleren.
Brico planit, jullie hebben mij gezien. Ik bestel daar nooit meer en iedereen die ik ken mag en zal het weten. :x
Matra Bagheera S - 1977

Post Reply