Eerst alle bedrading rond de motor er maar uit.
Deze loopt kriskras door de motor langs allerlei hete onderdelen.
Dat komt het draad niet ten goede.
Het word hard en breekt gemakkelijk door, waardoor sluitingen kunnen optreden.
Deze komt geheel te vervallen, zie ik geen enkele functie voor in een analoge auto.
Deze hebben we ook niet meer nodig.
Is de BDP sensor, die nergens voor gebruikt word.
Heb ik maar vervangen door een afsluitrubber.
Weg met die troep

Dit is gelijk de kans een nieuw moduul met bobine te monteren.
De bobine is een Lucas GCL143, maar is bij Ducellier gemaakt

Deze heeft een primaire weerstand van 0,85 ohm.
Dat is hetzelfde als de originele bobine.
De secundaire wikkeling meet echter wat hoger, en dat betekent meer hoogspanning.
Ook is de bobine wat robuuster en heeft een betere koeling.
Het Ducelier moduul is vervangen door een Bosch moduul met nummer 0227 100 123 welke een inductie moduul is met de juiste eigenschappen.
In de 2.2 zit geen Hall sensor zoals in de 1.6, maar een inductie die de pulsen meet.
Deze onderdelen zijn bij elkaar voor een paar 10tjes te vinden.
Gelijk de boel maar monteren op een beter toegankelijk punt.
Daar was gewoon niet bij te komen op een fatsoenlijke manier.
Dat zit hier veel beter.
Gelijk de connector die daar ook zit omhoog gebracht en vervangen.
word vervolgd......